Skóra i jej funkcje

1Nasza skóra pełni wiele funkcji. Jest ona przede wszystkim największym narządem naszego ciała. Pełni m. in. rolę termostatu, gdyż bierze udział w regulacji temperatury organizmu poprzez wydzielanie potu oraz otwieranie i zamykanie porów.

Skóra jest jednocześnie ważnym filtrem. Jej warstwa zewnętrzna (rogowa) zatrzymuje wiele szkodliwych substancji, chroni również nasze ciało przed szkodliwym promieniowaniem. Elastyczna skóra to również swego rodzaju poduszka, która chroni organy wewnętrzne przed uszkodzeniami mechanicznymi. Skóra to także parasol ochronny. Znajdujące się w niej gruczoły produkują wydzielinę, która niszczy wirusy i bakterie. Skóra to również spichlerz, w którym zmagazynowane zostają woda, tłuszcze oraz składniki odżywcze. Te zapasy są wykorzystywane do budowy nowych komórek. Znając własną skórę i jej reakcje możemy za w czasu zauważyć objawy choroby oraz skutki złego odżywania.

Również stres odbija się na naszej skórze. Bladość, rozszerzone pory lub wypryski mogą być pierwszymi sygnałami, że musimy bardziej zadbać o swe zdrowie.

Mikrodermabrazja sposobem na piękną skórę

2Każda kobieta chce być piękna i młoda. Co jednak zrobić gdy na skórze zaczynają się pojawiać niechciane defekty? Tu wyskoczy jakiś pryszcz, tam zaskórnik, gdzieniegdzie jakaś drobna blizna.

Z pomocą przyjdzie mikrodermabrazja. Zabieg ten pozwoli na oczyszczenie skóry z drobnych niedoskonałości i przywróci cerze blask. Mikrodermabrazja polega na delikatnym złuszczaniu wierzchniej warstwy naskórka za pomocą mikro kryształków tlenku glinu czyli korundu. Z dyszy, pod dużym ciśnieniem, na skórę wyrzucany jest preparat, który powoduje efekt delikatnego peelingu. Dzięki pozbyciu się wierzchniej warstwy naskórka, skóra staje się gładsza, promienna i wygląda młodziej. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki znikają wszelkie zaskórniki, pryszcze a nawet drobne blizny. Twarz wydaje się wypoczęta, wygładzona i o kilka lat młodsza.

Zabieg mikrodermabrazji polecany jest szczególnie dla osób z problemami skórnymi. Szczególnie dla cer trądzikowych, z zaskórnikami i problemami z łuszczącym naskórkiem.

Prawidłowa waga i sposoby jej ustalania

3Ile ważysz? Ile ważyć powinnaś? To z pozoru bardzo proste pytanie, jednak większość pań nie wie, jak na nie odpowiedzieć.

Niestety, często oceniając swą wagę, nie kierujemy się fachową wiedzą, ale bardziej swymi przeczuciami. Jak zatem ustalić, jaka jest prawidłowa masa naszego ciała? Jednym z bardziej popularnych sposobów był przelicznik działający na zasadzie: wzrost podany w centymetrach minus sto. W ten sposób kobieta mająca 170 cm powinna ważyć 70 kilogramów. Ten przelicznik może mieć jednak zastosowanie tylko w przypadku osób średniego wzrostu. W przypadku niskich osób może tu wystąpić ryzyko pojawienia się nadwagi, zaś u osób bardzo wysokich – niedowagi. Skuteczniejszym sposobem na określenie prawidłowej masy ciała jest wskaźnik BMI, czyli Body Mass Index. Tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany, gdyż nasz wzrost (w metrach) podnoszony jest do kwadratu.

Przez otrzymany wynik dzieli się aktualną wagę, zaś otrzymana cyfra ma być dla nas informacją na temat stanu naszej wagi. Wynik między 19 a 26 to waga prawidłowa, normalna. Niższa liczba oznacza niedowagę, zaś wyższa – nadwagę.

Smaczny i zdrowy napój pomidorowy

4Zdrowa dieta to nie tylko odpowiednio dobierane potrawy i przekąski, ale i zdrowe napoje. Konieczność zastąpienia coli, soków słodzonych oraz kawy zdrowszymi napojami sprawia, że coraz bardziej popularne stają się przepisy na soki ze świeżych owoców oraz warzyw.

Jednym z rarytasów, dzięki któremu nasza dieta stanie się wyjątkowo zdrowa, jest napój powstający z pomidorów. Jak przygotować taki napój pomidorowy? To proste. Głównym składnikiem są tu pomidory (200 gram na jedną porcję). Kostki lodu oraz szczypta soli morskiej (z której można zrezygnować), mielony pieprz oraz świeże zioła to najważniejsze składniki, dzięki którym można przygotować smaczny i zdrowy napój pomidorowy. Zioła można dobrać według własnych preferencji, choć przepisy zalecają tu skorzystanie z lubczyku. Jego smak pięknie komponuje się ze smakiem świeżych pomidorów, nadaje jednocześnie napojowi wyjątkowego aromatu. W efekcie w okresie letnich upałów taki napój pomidorowy może się okazać doskonałym sposobem na szybkie i zdrowe orzeźwienie.

Co więcej – taki napój można przygotować bez względu na porę roku, gdyż pomidory należą do warzyw obecnych w polskich sklepach przez cały rok.

Angina: to warto wiedzieć!

5Ból gardła i wysoka gorączka – w ten sposób najczęściej objawia się angina. Ta choroba to nic innego jak silna infekcja gardła, która w znacznym stopniu osłabia ludzki organizm i powoduje fatalne samopoczucie.

Szczególnym problemem stają się bolesne i powiększone węzły chłonne na szyi. Choć niektórym początki anginy kojarzą się z początkami przeziębienia lub grypy to w przypadku anginy brak dolegliwości takich jak kaszel lub katar. Jedyny objaw wspólny dla tych dolegliwości to ból gardła. Główną przyczyną występowania anginy jest brak wystarczająco silnej odporności organizmu, który nie jest w stanie bronić się przed bakteriami gromadzącymi się w gardle chorej osoby. Brak odpoczynku i stres sprawiają, że angina ma większe powodzenie w walce z ludzkim układem immunologicznym.

W walce z anginą niezbędne jest podawanie antybiotyków, zaś w profilaktyce bardzo dużą rolę odgrywa przyjmowanie odpowiednich dawek witaminy C oraz witaminy A oraz cynku. Przydatne są tu również niektóre zioła, jak jeżówka czy gorzknik kanadyjski. Dla tych, którzy chcą się wzmocnić i lepiej zabezpieczyć przed anginą dobrym rozwiązaniem może być również czosnek.

Akupunktura – podstawowe informacje

Akupunktura jest jedną z technik, z której bardzo chętnie korzystała już starożytna chińska medycyna. Akupunktura opiera się na teorii związanej z energią przepływającą przez ludzki organizm za pomocą specjalnych kanałów.

Przepływ tej energii można poprawić za pomocą specjalnych igieł, które wbite w odpowiednie punkty ciała poprawiają nasze samopoczucie oraz stan naszego zdrowia. Ze względu na to, jak wygląda taki zabieg, lekarz wykonujący go musi posiadać odpowiednie wyszkolenie. Ci, którzy decydują się na tego typu kuracje u amatora, poważnie ryzykują. Przeciętny zabieg akupunktury polega na wbiciu w ciało około 5-15 igieł. Nie są one wbijane zazwyczaj zbyt głęboko, choć w niektórych przypadkach konieczne jest umieszczenie igły na głębokości nawet 10 cm. Mimo konieczności wbijania w ciało igieł sam zabieg nie jest bolesny, choć niektórzy odczuwają coś w rodzaju mrowienia. Jaki jest cel takich zabiegów? Podobnie jak akupresura, również akupunktura ma na celu walkę z bólem i to jest właśnie jej podstawowym celem.

Terapia ta jest często stosowana również jako jeden z elementów bardziej obszernej terapii u osób będących w trakcie rehabilitacji.

Zdrowa dieta. Pestki

Smaczne i zdrowe orzechy już dawno zostały uznane za bardzo ważny składnik zdrowego menu. Nasza dieta staje się dzięki nim znacznie bardziej wartościowa, a nasz organizm może wiele zyskać dzięki ich obecności w naszym menu.

Jeśli jednak chcemy skutecznie wspierać swe zdrowie, powinniśmy pomyśleć i o pestkach. Dlaczego zajmują one tak ważne miejsce w zdrowym odżywianiu się? Czy pestki jako składnik menu faktycznie mogą poprawić naszą formę i sprawić, że będziemy czuć się znacznie lepiej? Pestki, tak często traktowane jako zwykła przekąska, są wspaniałym darem natury. Dzięki nim nasza dieta staje się dietą wyjątkową. Niepozorne pestki mogą nas zadziwić swymi niezwykłymi właściwościami odżywczymi. Pestki idealnie sprawdzają się jako składnik diety antyrakowej. Są też cennym składnikiem w tym menu, które ma uchronić nas przed chorobami serca.

Ponieważ w pestkach znajdują się również fitosterole, taką przekąskę możemy też wykorzystać do walki ze zbyt wysokim poziomem złego cholesterolu. Już kilka pestek dziennie (zaleca się około 4 sztuk) może okazać się cennym wsparciem dla naszego organizmu. Dzięki nim nasza dieta stanie się bardziej wartościowa, a nasze zdrowie wiele zyska.

Imbir a zdrowe stawy

Dobrze dobrane przyprawy mogą sprawić, że nasza dieta stanie się nie tylko ciekawsza, ale i bardziej zdrowa. Dzięki takim przyprawom, jak imbir, nasza dieta może się okazać cennym sojusznikiem w walce ze stanami zapalnymi.

Imbir to jeden z tych leków, z których od lat medycyna naturalna korzysta w walce o zdrowe stawy. Na czym polega wyjątkowość tej przyprawy? Co mogą zyskać nasze stawy dzięki imbirowi? Imbir to roślina, której właściwości lecznicze znane i cenione są od dawna. Dieta z udziałem tej przyprawy pozwala w walce z wieloma dolegliwościami żołądkowymi, jest też wyjątkowo skutecznym lekiem na mdłości. Imbir wspiera też nasze stawy. Liczne badania potwierdziły jego skuteczność nie tylko w walce ze stanami zapalnymi, ale i ze zmianami zwyrodnieniowymi. I one sprawiają, że nasze stawy stają się sztywniejsze, a proste ruchy stają się przyczyną silnego bólu. Imbir to jednocześnie przyprawa, którą często uwzględnia dieta osób cierpiących z powodu reumatoidalnego zapalenia stawów.

Wiele osób, których stawy zostały zaatakowane przez tę chorobę, dzięki systematycznemu sięganiu po imbir może się pochwalić zmniejszeniem bólu.

Buraki i ich wpływ na nasz układ pokarmowy

Zdrowy i sprawnie działający układ pokarmowy jest bardzo ważny dla każdego z nas. Im mniej problemów z trawieniem, tym lepsze nasze samopoczucie. Niestety problemy z trawieniem są przypadłością bardzo częstą.

Odpowiednia dieta, uwzględniająca obecność produktów korzystnie wypływających na układ pokarmowy, przyda się każdemu z nas. W gronie tych produktów, po które z pewnością warto sięgać, znajdują się m. in. smaczne, zdrowe i niezwykle wartościowe buraki. Co można zyskać dzięki sięganiu po te warzywa? Dieta, w której pojawią się buraki, może pomóc nam w walce z problemami trawiennymi. Buraki są cenione przede wszystkim ze względu na to, w jaki sposób wpływają one na pracę wątroby. Dzięki nim narząd ten sprawniej pracuje, a to oznacza szybsze i skuteczniejsze usuwanie toksyn z organizmu. Dodatkowo dzięki spożywaniu buraków możliwe staje się wytwarzanie większych ilości żółci, na czym również korzysta cały układ pokarmowy.

Buraki mogą się zatem stać cennymi sojusznikami w naszej codziennej walce o zdrowie i dobrą formę. Jako dodatki do wielu potraw mogą też sprawić, że nasza dieta stanie się ciekawsza i mniej monotonna.

Co jeść przy diecie 1000 kalorii?

Jeśli chce się prawidłowo stosować dietę 1000 kalorii, nie można dbać tylko o odpowiednią kaloryczność posiłków. Ważne jest też, co się je. Stosując dietę trzeba przestrzegać ważnego zalecenia dotyczącego dobrego zbilansowania tej diety pod względem składników odżywczych.

Konieczne jest nie tylko zadbanie o to, by dostarczyć wraz z posiłkami witaminy i składniki mineralne, ale także węglowodany, tłuszcze i białko. To zalecenie sprawia, że dieta 1000 kalorii uważana jest za jedną ze zdrowszych diet odchudzających. W komponowaniu jadłospisu panuje duża dowolność, są jednak produkty, z których trzeba zrezygnować na czas stosowania diety, są to: tłuste mięso oraz ryby i pełnotłuste mleko. Ograniczona jest także ilość owoców, ze względu na zawarte w nich cukry. Poza chudym mięsem, rybami, nabiałem i niewielką ilością owoców dieta 1000 kalorii pozwala włączyć do jadłospisu ciemne pieczywo, kaszę, warzywa. Je się pięć posiłków dziennie, jeden nie może zawierać więcej niż 350 kalorii, najbardziej sycącymi są obiad oraz śniadanie.

Ważne w czasie stosowania tej diety jest picie minimum 1, 5 litra wody. Herbata zalecana jest zielona, a jeśli ktoś woli czarną, to musi być słaba.